De reis is begonnen... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jasper Guns - WaarBenJij.nu De reis is begonnen... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jasper Guns - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Jasper

16 Juni 2012 | Rusland, Moskou

Hey hallo allemaal, wat leuk dat jullie je hebben aangemeld om me te volgen!
De mooie afscheidsfeestjes, -etentjes, en -borrels zitten er inmiddels op en de reis is begonnen... Zo voelt het overigens nog niet; heb meer het idee dat ik gewoon een weekendje weg ben. Lang weekend dan haha. Zal nog wel even duren voordat ik er echt in zit denk ik. Na een voorspoedige vlucht ben ik aanbeland in het prachtige oude St Petersburg, ook wel bekend als het Venetië van het Noorden, waar ik verwelkomd werd door een strak blauwe hemel en een 28 grC schijnend zonnetje. Dat geeft de burger moed. Ter verkenning maar gelijk even rondgelopen over de Nevski Prospekt, soort van mainstreet van St P. Straatbeeld wordt met name afgewisseld door toeristen en vrouwelijke inwoners die uiterlijke verzorging verrassend hoog in het vaandel hebben staan. Op hoge hakken en modieuze jurkjes met lage schnit, waarbij de veelal prima gevormde bonbonella's uitermate goed tot hun recht komen, wordt er vrolijk op los geparadeerd over de Nevski. Veel bezienswaardigheden dus in St Petersburg...
Momenteel is er overigens sprake van de zogenaamde "White Nights", een twee maanden durende periode waarbij de zon snachts maar een tot twee uur echt onder gaat. Apart is dat, kom je net uit de kroeg is het nog licht. Woensdag in de kroeg trouwens nog even een vrij dramatisch potje voetbal zitten kijken met twee Nederlanders die zojuist de Trans Siberië Express achter de rug hadden, alleen dan van Beijing naar St P. De mooie verhalen en foto's smaakten naar meer.. Maar eerst St P nog wat beter leren kennen middels een city tour en een bezoek aan de Hermitage, beide werkelijk fantastisch! Savonds naar bar Calona geweest waar ik in gesprek raakte met een groepje Russen tijdens de wedstrijd Spanje - Ierland. Een zeer aangename kennismaking met de Russische gastvrijheid moet ik zeggen... Eten en drinken ten overvloede waarbij de Vodka vanzelfsprekend niet mocht ontbreken. En als je dan na een tijdje in de kroeg te hebben gezeten je eerste Russische woordjes hebt geleerd (krutie siskie - dikke tieten), wat ga je dan doen? Juist ja, paardje rijden... De mannen hadden even een paard geregeld waarmee we door de straat konden rijden. Die zag ik niet aankomen.. En vervolgens stapten we met z'n allen vrolijk in een koets om de openstaande bruggen te bezichtigen. Overdag zijn deze nl altijd gesloten en alleen snachts gaan ze open om de grote schepen door te kunnen laten. Echter geen bruggen bezichtigen voordat Rus Roman thuis eerst nog even z'n oranje shirtje voorzien van "Robben" opdruk moest aantrekken, de voetbalfanaat. Kortom, avondje stappen in St P was een geslaagde sessie. De volgende dag begon om 13.00h toen ik gewekt werd door een telefoontje van de receptioniste van het hotel met de boodschap dat ik een uur geleden had moeten uitchecken...
Na een heel rustig dagje in het park gevolgd door een boottochtje later die dag vertrokken met de nachttrein richting Moskou. In de coupe werd ik vergezeld door een Nederlands stel en een Italiaans sprekende Rus. De gesprekken waren overigens van korte duur want het was tijd om te gaan slapen. Sochtends vroeg aanbeland in Moskou en gelijk ook hier maar even de stad verkend. Mooie gebouwen, echter naar mijn idee minder sfeer en ambiance dan in St P. Ik zeg sofar, so good en tot snel!

Ciao!
Jaspert

• 16 Juni 2012 - 16:52

Henk En Hanneke :

Nou Jasper, dat is een mooi begin! We blijven je volgen. Mooie foto's en al meteen kennis gemaakt met de plaatselijke bevolking van Rusland. Vanavond misschien feest al ze zich plaatsen voor de kwartfinale EK . Je weet toch dat Dicky Advocaat dan het mannetje is in Rusland? Groeten en goede reis verder.

• 16 Juni 2012 - 17:02

Hannie En Wim:

Hallo lieve Jasper,

Super om te horen en te zien dat het tot nu toe goed gaat met je.
    Al mooie foto's gezien en vanmidddag al even op skype. Alsof je in de buurt bent.
    Prettig dit soort communicatie middelen.
    Leuk dat je een Nederlands stel in de trein hebt ontmoet, en dat ze meereizen tot Beijing.
    Waar heb ik dat meer gehoord van te laat wakker geworden... Spanje?? Maarja zeker aan het dromen van die krutie siskie!!
    Jasper geniet van de komende treinreis naar Mongolië en tot gauw.
    Liefs Pa en Ma

• 16 Juni 2012 - 17:11

Guus:

Dat paard staat je potjedikkie goed jongen! Dacht even dat je was wezen paardrijden als zijnde een of andere hippe dansbeweging. Zo zie ik ze namelijk ook wel eens verschijnen ;-)
    Mooie foto's trouwens; met je Blackberry gemaakt of met die speciaal aangeschafte nieuwe camera haha! Bis später jung, tjuus guus

• 16 Juni 2012 - 17:39

Candy:

He maat,
    Echt gaaf je verhalen genieten to THE maxx !!
    Gr. Candy

• 16 Juni 2012 - 18:22

Jeroen:

Leuk om te lezen dat je nu al zoveel leuke dingen meemaakt. Geniet van alles wat je beleeft, het is de reis van je leven. Stiekem ben ik super jaloers! Groet Jeroen

• 16 Juni 2012 - 18:23

Kristel:

Hey Jaspert!

Super dat je reis nu eindelijk is begonnen! De trend is gezet, hoge hakken, jurkjes, krutie siskie, wodka, paardje rijden bij nacht.... Ik verwacht spetterende reisverslagen ;-)
    Geniet van al het moois!

Greetz Kristel

• 16 Juni 2012 - 18:27

Hein En Petra:

Hey Jasper.

We hebben met plezier je verslag zitten lezen.
    Je maakt wat mee op zo'n reis, harstikke leuk!
    Alleen de temperatuur doet ons al watertanden laat staan de rest van je avonturen.
    Ja je zult nog heel wat bonbonelas de revue zien passeren voor dat je op huis aan komt.
    Maar tot die tijd je oogjes goed de kost geven.
    Nog veel reis plezier en we kijken uit naar je volgende" Puk Muk en Moortje op wereldreis" verhalen.

Liefs en groetjes Hein en Petra.

• 16 Juni 2012 - 18:36

Erik:

Yo! Goed bezig Gasparov! Erg leuk om te zien wat je (of dat paard) aan het sjouwen bent! Je hebt erg lang op geoefend haha. Enjoy m8! Ben benieuwd naar de volgende update :) ciao!

• 16 Juni 2012 - 19:20

Distephano:

Ha Guns,

Het is gelukkig al weer bijna maandag. Een goed begin is het halve werk.
    Ziet er nu al super uit en dit is nog maar het topje van de ijsberg.

• 16 Juni 2012 - 21:08

Roy Blom:

Goed bezig Jasper,, hoop dat je het reis journaal goed bij
    Houd op de site, erg leuk om je ervaringen te lezen!

Greetz

Roy

• 17 Juni 2012 - 08:12

Fritsel:

Sjonge jongen.....dat je dat paard niet had zien aankomen zeg whaha!
    Leuk eerste verhaal, ga de rest zeker volgen :-)

Ps: volgend jaar weer lakedance? Was toppertje niet? Hhaha

Groetuhh

• 17 Juni 2012 - 09:58

Arjen:

Hey Jasper,

Leuk om je eerste reisverslag te lezen. Haha. Ik zie het helemaal voor mij. Jij op dat paard.
    Vond het vreemd en op een af andere manier best moeilijk om afscheid van jou te nemen.
    wat kan je toch zonder dat je het erg door hebt een band opgebouwd hebben he. Super dat je reis is begonnen en ik twijfel er niet aan dat je veel gaat meemaken. genieten Jasper.
    Tja en in Augustus met Harry naar St Petersburg. Kan niet wachten.

Gr Arjen (Nasdravja, of schrijf je dat niet zo)

• 17 Juni 2012 - 15:18

Alice:

He Jasper, leuk om te zien dat je al bezig bent te genieten! Veel plezier tijdens de treinreis en we zien uit naar je volgende reisverslag.

Groeten ook van Hans, Anouk en Mark

• 17 Juni 2012 - 18:30

Dimitri En Angelique:

He Jappie,

ik zie dat je meteen een goeie start maakt in St P. Ik dacht even dat dat paard een russische vorm van de kamelen race is, maar t is n echt paard?! Veel plezier! We kijken al uit naar je volgende reis verslag ;-)

groetjes

D&A

• 18 Juni 2012 - 10:24

Karina:

Hey Jappie! Een goed begin is het halve werk. En een goed begin is het dacht ik zo! Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende rijsverslag! Groetjes!

• 19 Juni 2012 - 18:45

Conny:

Dat ziet er al super uit! Wij vonden destijds St.Petersburg ook sfeervoller dan Moskou. Op dat paard was helemaal gaaf zeg! Wat een belevenissen al, en nog zoveel meer te gaan. Blijf je volgen, blijf jij maar genieten en schrijven ....

• 19 Juni 2012 - 21:06

Wilma Vissenberg:

Invoelbaar en levendig reisverslag; nederlanders kom je overal tegen. Succes verder!!!

• 20 Juni 2012 - 13:43

Dirk:

Hey Matje,

en nu maar hopen dat een paar van die rondborstige blonde st petersburgse dames naar Beijing moeten, en geen zwetende russische knakkers ...

succes.

• 21 Juni 2012 - 10:26

JeroenT:

Hey Jappie,

Ziet er verdomd goed uit jonge, geniet van je reis...

• 21 Juni 2012 - 17:16

Pieta:

He Jasper,net vertrokken en dan al zoveel mooie foto's.Leuk dat je ons zo mee laat genieten.Zo hoeven wij geen snippers te nemen en reizen toch een beetje mee.Hoe je in een paar dagen tijd ook al die mensen alweer aan je snoer hebt hangen.jij ten voeten uit.Nou kijk uit naar nieuwe foto's en een paard is veiliger als een winkelwagentje moet je maar denken ? fare attenzione a