Final Thought - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jasper Guns - WaarBenJij.nu Final Thought - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jasper Guns - WaarBenJij.nu

Final Thought

Blijf op de hoogte en volg Jasper

12 Januari 2013 | Nederland, Eindhoven

Final Thought

"Er komt een moment dat je leven als film aan je voorbij flitst... Dan kun je maar beter zorgen dat dat een beetje een interessante film wordt..." Toen ik nog een jong menneke was hoorde ik deze spreuk voor het eerst in mijn leven tijdens een tv commercial om mensen te werven voor de Marine. De spreuk maakte destijds een dusdanige indruk op me dat hij me daarna altijd is bijgebleven. In de besluitvorming om mijn wereldreis te gaan maken is het uiteindelijk ook een groot puzzelstuk van de puzzel geweest. Dat ik die film van mij een stukje interessanter heb gemaakt moge duidelijk zijn. Wat een briljante ervaring was dit zeg... Een van de beste keuzes die ik ooit in mijn leven heb gemaakt. Het is echt een ongelooflijk mooie reis geweest... Het reizen zelf, de prachtige ontmoetingen met andere mensen en daar in een korte tijd een bijzondere klik mee krijgen, het zien van prachtige landschappen, meren, bergen en wereldwonderen, het ervaren van absolute vrijheid, het op jezelf zijn aangewezen, het volledig verliezen van gevoel voor plaats, datum en tijd, het verkennen van het nachtleven rondom de wereld en uiteraard het achterna jagen van je droom in het algemeen.

Een reis ondernemen zoals deze was voor mij de eerste keer, onbekend terrein dus. En op het moment dat je onbekend terrein nadert hebben mensen wel eens de neiging om terug te deinzen, bang voor het onbekende, bang voor wat er allemaal wel niet fout kan gaan. Laat staan de ogenschijnlijk immense offers die gemaakt moeten worden om je doel te bereiken. Kortom, angst om die comfort zone te verlaten. En als je dan eenmaal toch die stoute schoenen aantrekt en besluit om ervoor te gaan dan komt er iets in je los. Je krijgt het gevoel dat je leeft! En het mooie is dat wanneer je er eenmaal mee bezig bent, het allemaal vaak reuze meevalt en dat je je zorgen hebt gemaakt om niets. Niets mooier dan die ene kriebel die er al een tijdje zit achterna te jagen en datgene waarvan je droomt te realiseren. Maar om die droom te kunnen realiseren moet je iets wel echt willen. Je moet bereid zijn daar andere zaken voor op te geven en tevens het lef hebben om uit die comfort zone te durven stappen. Succes ligt daar namelijk vrijwel altijd buiten...

Dankbaar dat ik dit heb mogen ervaren ben ik benieuwd waartoe mijn volgende avontuur zal leiden...

After an absolute brilliant seven months of traveling the world back to Homeland... Thanks a lot to all my travelfriends for making it an extraordinary and unforgettable journey! Take care everybody x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Around the World

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2013

Final Thought

06 Januari 2013

All good things come to an end...

20 December 2012

Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is

05 December 2012

Op naar de Argentijnse steak!

21 November 2012

Into Bolivia...
Jasper

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 3219
Totaal aantal bezoekers 49141

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 29 Maart 2017

From Kilimanjaro to Everest Base Camp

01 Februari 2016 - 15 Maart 2016

Southern Africa

13 Juni 2012 - 10 Januari 2013

Around the World

Landen bezocht: